WORKOUT PLAN

Har jobbet i 7 timer og med engang jeg kom hjem bestemte  jeg meg for å lage en treningsplan. Hvis man har en "konkret" treningsplan er det mye lettere å følge opp og komme seg til treningstudio. Du vet hva du skal trene og hvordan. Jeg har ikke trent noe særlig siden sist treningsinnlegg både pga jobb og nettopp det å vite når og hva man skal starte med. Jeg har brukt treningsplanen dere ser under en god stund, men ikke fulgt den opp helt med antall repitisjoner, sett, uker og øvelser (som ikke nevnes i dette innlegget) - dette skal endres. Øvelser jeg bruker å ta på de forskjellige dagene kan heller komme i et annet innlegg. 


 De 5 første ukene har jeg fokus på tung styrketrening for å øke styrken. Jeg velger å trene på samme måte i 5 uker fordi det tar tid å øke styrken, det tar dessverre ikke 1 uke. Tålmodighet!  5 uker i strekk uten å ha noe annet fokus for at det skal bli en rutine og "vaner".

De 4-6 neste ukene terner jeg  "lettere" styrketrening, selv om vektene er tyngre. Grunnen til dette er fordi jeg ønsker økt volum - dette gjør meg også mye sterkere. Løfter ofte  5-10 kg mer enn "vanlig" og etter denne perioden har dette blitt "normalt" for meg å løfte. Trives veldig med dette programmet, men ønsker å følge det litt strenger. Droppet ofte 1 og 2 uker fordi det ble "ensformig", men det handler mer om at man utfører de samme øvelsene altfor ofte. Det er viktig å variere øvelser ofte, prøve nye øvelser og omblokere litt i "øvelsesprogrammet" for både motivasjonen og kroppen sin skyld. 

Litt flex-bilder. Det er veldig rart å se musklene mine nå, som de har krympet greit mye. Dere ser det kanskje ikke like godt som meg? Men det er kjempe trist. Hjelper ikke å klage. Må nesten bare sette i gang hvis jeg vil se forandringer og fremgang. Innkallingen til Sesjon del 2 er om bare 1 måned - så nå lønner det seg ikke å sitte her og late seg i sofaen eller senga. Begynner vel litt i Kypros!

Trener du?

6 kommentarer Skjul

Camilla Sterner

06.08.2014 kl.23:01

Flink du er! Skal sette igang med å lage en treningsplan jeg også! Noen tips?
kristinerosok

06.08.2014 kl.23:20

Sporty og fine bilder! Klar for å trene fremover selv, men ikke helt på ditt nivå ;) Ha en fin kveld!
vilde

06.08.2014 kl.23:23

ja, eg trene åg på elixia:) kan du visa ka øvelser du tar for mage?
Anna

07.08.2014 kl.01:21

Jeg trener veldig ofte. På mitt beste trener jeg 5 ganger i uken. Men har problemer med å finne et fast program som passer til meg, så jeg lurte på hvordan du lagde ditt program og fant ut hva som passet til deg?

(Elsker bloggen også)
Sarah.M

07.08.2014 kl.13:55

Sykt bra kropp du har, selv om musklene har blitt mindre! Ja, jeg trener, men bare for å holde kroppen i god form og ikke være så misfornøyd med kroppen slik jeg var før. Så nå tar jeg meg en joggetur hver eneste dag, og synes det holder for min del. Ser utrolige forandringer og har fått bedre selvtillit også, så det er bra. Du hadde en veldig fin treningsplan, er fint å ha orden! Merker det selv, får gjort mye mer da! Lykke til videre med treningen, du er kjempeflink! Håper du koser deg i Kypros :D
minlangehistorie

07.08.2014 kl.15:47

wow musklene dine :D :) kroppen din <3

Skriv en ny kommentar

hits