9 reasons to exercise



- CLEAN YOUR MIND -
Trening er en veldig god terapi for veldig mange. Når man trener er det vanskelig å tenke på noe annet enn å fullføre økten. 

- HEALTHY LIFESTYLE -
En sunn livsstil er veldig viktig for absolutt alle mennesker. Det betyr ikke at du må trene 6 dager i uken for å oppnå dette, men litt mosjon har alle godt av. Regelmessig trening gir deg et bedre immunforsvar og et sterke skjelett, i tillegg forbrenner du kalorier i sofaen. 

-  HAPPINESS -
Flere enn meg som føler seg veldig bra etter en treningsøkt?  Når man trener produserer kroppen endorfiner som er "kroppens eget rusmiddel" og disse gir deg en følelse av glede og overskudd. Jeg blir direkte lykkelig av å trene - humøret mitt er alltid bedre etter en god treningsøkt eller en bra treningsuke. Trening gir deg så mye mer enn en kropp!


- BOOST YOUR CONFIDENCE -
Selvfølgelig kan trening "forbedre" utseende ditt som fører til bedre selvsikkerhet, men det er mer enn det. Trening gir deg en sterkere fysikk som igjen gir deg sterkere selvsikkerhet og psyke. Når du føler deg sterkere mentalt øker din fysiske evne. Selv om resultatene ikke kommer på et "blunk" vil innsatsen din gjøre at du føler deg bedre. Du vil føle deg friskere, gladere og bedre med trening!

- SLEEP BETTER -
Visste du at trening kan forbedre søvnen din? Det er mange som har problemer med å få sove om kveldene, men trening kan være løsningen til dette problemet. Morgen økter eller ettermiddags økter er bedre enn kveldsøkter - hvis du trener for nærme sengetid kan det gi deg en motsatt effekt. 


 - MORE ENGERI -
Det er flere faktorer som spiller inn når det kommer til energi, men nøkkelen er riktig mengde med søvn, godt kosthold, oksygen og regelmessig trening. Trening gir deg uansett en lettere hverdag hvis du f.eks. Må gå x-antall trappetrinn eller løfte noe litt tyngre. Det er greit å kunne gjøre slik alene og ikke minst slippe å bli utslitt av slike små hverdagslige gjøremål. 

- STRESS-FREE LIFE -
Vi alle har stress i livene våres, men med all type trening blir kroppens toleransenivå høyere. Etter en treningsøkt blir det lettere for kroppen og hjernen å slappe av, stresset minker og lykkehormonene øker. Man blir mer fokusert med trening - det blir lettere å åpne og stenge ute tankene som stresser deg. 

- BETTER POSTURE -
En god holdning er viktig og en av de beste måtene å fikse det på er trening. Styrketrening er en fin måte å fikse dette problemet: Ved å trene rygg, kjernemuskulaturen og andre muskelgrupper vil du oppnå en bedre holding. 

- BECOME HARDER TO KILL -
Forhåpentligvis slipper vi å måtte bruke utholdenhet og styrke for å unngå å bli drept, men trening gjør deg sterkere. Det er flere situasjoner i livet man kanskje trenger litt ekstra utholdenhet og styrke og da er det greit å ha det. Å være sterk er i hvertfall ikke negativt! Hehe.

11 kommentarer Skjul

AnneAndersen

10.01.2016 kl.19:32

Er enig med dine punkt her! :)
RikkeTherese95

10.01.2016 kl.19:37

Veldig sant det! :-)
Ariel Charlotte

10.01.2016 kl.19:38

Ganske mange bra grunner!
Silje Hesthagen

10.01.2016 kl.19:43

Kjenner meg igjen i mange av punktene, og mest av alt det første - for meg en trening absolutt en terapi, og senteret er plassen hvor jeg kan slappe av og ha litt "fri" fra hverdagen :)
Ingrid

10.01.2016 kl.20:44

Så bra og motiverende innlegg :)
Jeanine

10.01.2016 kl.20:53

Motiverendes! Gode grunner er det deffinetivt!
Kristine Andersen

10.01.2016 kl.21:18

Så mye bra du har skrevet ned :)
Nikita <3

10.01.2016 kl.21:25

Herlig :D
Karoline Marie

11.01.2016 kl.04:25

haha, likte den siste grunnen best! :)
Stine Tokle

11.01.2016 kl.13:25

Veldig fine punkter :D Inspirerende!
siribokoholiker

11.01.2016 kl.16:02

Må bare påminne seg selv disse grunnene oftere :D

- Siri

Skriv en ny kommentar

hits