Kom deg tilbake til hverdagen



Påskeferien er snart over og hele denne uken har jeg vært hos kjæresten min. Noe som har vært veldig koselig ♥ Det har blitt litt for mye av det gode, serietitting fra morgen til kveld, to store påskeegg er tømt og nesten ingen aktivitet annet en et par turer til butikken. I morgen er det mandag og det skal bli veldig godt å komme tilbake til rutiner, trening og normal kost, kjenner alltid at jeg savner det mot slutten av en ferie. Jeg har skrevet noen tips under bildene om hvordan dere kan komme dere lettere tilbake til en sunn hverdag. 


HVORDAN KOMME SEG TILBAKE TIL DEN SUNNE HVERDAGEN?
1. Kvitt deg med alt av søtsaker hvordan du velger å gjøre det er opp til deg. Kast det eller spist det opp før mandagen. Etter 48 timer uten sukker og annen dårlig mat er den verste knekken over.  
2.
Lag en matplan for uken med forslag til frokost, lunsj og middag slik at mathandelen blir lettere. Det gjør det lettere å droppe alt det unødvendige. Husk ikke gå i butikken sulten.  
3. Planlegg morgendagens måltider kvelden før. Det hjelper som oftes meg - jeg spiser sunnere og mer regemessig. Lag f.eks kjøleskapsgrøt før du legger deg så er du allerede i gang. Neste morgen er forkosten allerede klar og du trenger kun å toppe den med noe digg.
4. Kom i gang med treningen med engang. Det er alltid den første økten som er et ork, men tenk på følelsen når du er ferdig. Start dagen med trening, da har du mest energi og økten blir trolig mer effektiv. Slik er i hvertfall jeg.

5. Følg en treningsplan. Det gjør det både enklere å komme seg på trening og øktene mer effektive.
 6. Legg frem tøyet kvelden før. Enten om du skal på trening, skole eller jobb gjør det morgen veldig mye enklere og det er større sannsynlighet for at du faktisk kommer deg dit du skal. Pakk baggen, finn frem klærne og klargjør alt du kan gjøre.
7.
Ha gode rutiner, spesielt leggerutiner. Legg deg til samme tid hver eneste dag og sørg for at du får minst 8 timer sovn. Du får vanvittig mye igjen for det! Anbefaler dere å legge vekk alt av elektronikk og kanskje gå en 10 minutters tur rett før leggetid, det gjør søvnen bedre. 

 

5 kommentarer Skjul

Marielle Kristine Eliassen

27.03.2016 kl.13:20

Takk for tips! :D Skal prøve på å skrive lister og planer allerede i kveld :D
Julie

27.03.2016 kl.13:39

Gode tips! For min del er det ikke tilbake til hverdagen før om en uke, fordi jeg har vinterferie nå :-) Får allikevel prøve å stramme opp litt på kostholdet etter en ukes utskeielser <3
Ida Tonning

27.03.2016 kl.15:05

Takk for tips, skal virkelig følge dem! :)
xplor

27.03.2016 kl.15:45

Herlig innlegg, takk for tips! Jeg trenger virkelig dette etter en påske med aalt for mye godteri :-) God søndag, fine deg <3
Charlotte

27.03.2016 kl.22:57

Skriver under på den med gåtur før leggetid, det er faktisk ganske deilig.

Jeg har vært flink og ikke spist noe godteri i påsken, men jeg får dårlig samvittighet av å ha spist kanskje 7 knekkebrød i dag! Det er "usunt" for meg..

Go natt! :-)

Skriv en ny kommentar

hits