LUNCH BREAK





Jeg har nettopp kommet hjem og laget meg et før-treningsmåltid som passer like godt til lunsj pausen. Da jeg gikk på skolen var virkelig ikke tørre brødskiver det som fristet mest og derfor lagde meg alltid en litt mer spennende lunsj. Falafel og hummus er lett å ha med i en matboks sammen med salat og pitabrød separert. Da har du med deg en sunn og enkel lunsj som du kan glede deg til. Jeg elsker falafel og hummus, det er så sykt godt!​



FALAFEL, PITABRØD, SALAT OG HUMMUS


For å lage hummus trenger du en halv sitron, en fedd hvitløk, kikerter, olje, salt og pepper (gjerne persille/annet krydder). Bruk en stavmikser eller foodprocessor for å mose kikertene sammen med hvitløk. Tilsett litt og litt olje og sitronsaft. Avslutt med salt og pepper og vipps så har du hummus!




Det tok meg ikke mer enn 20 minutter også var maten klar. Jeg pleier å kjøpe falafel hos de såkalte innvandrerbutikkene eller så finner jeg det ofte i vegetar-fryseren hos de aller fleste matbutikker. En kjøttfri rett som passer alle kan spise - det var noe nytt, det er sjeldent maten min ikke inneholder noen som helst form for kjøtt.

5 kommentarer Skjul

Thale Sunniva - Sykepleier

16.09.2016 kl.11:06

Nam! Elsker falafel :D
Henriette Celin

16.09.2016 kl.13:21

Å, så godt!
Marion

16.09.2016 kl.18:44

Åå nam det så godt ut! Kan du legge ut oppskrift på falafelene?
Madde K.K

17.09.2016 kl.12:43

Marion: De er kjøpt i butikken :)
cheerchrissy.blogg.no

16.09.2016 kl.20:50

Nam! Dette så kjempe godt ut!

Skriv en ny kommentar

hits